zaterdag, april 20, 2024
HomeDerde klasseDoCoSDoCoS zaterdag 1 was in Madrid

DoCoS zaterdag 1 was in Madrid

ts-docosAfgelopen weekend was het eindelijk zover voor de selectie van DoCoS zaterdag. Na maandenlang gespaard te hebben door middel van een boetepot (minus het verlies door het zetten van enkele minder gelukkige toto’s) vertrokken we zaterdag in de vroege ochtend naar Madrid. Het weekend was vol gepland met enkele leuke activiteiten. De ene wat sportiever dan de ander, maar het beloofde een mooi weekend te worden.

Nadat we rond 11 uur geland waren, doken we de metro in richting het centrum waar ons appartement gevestigd was. Een ietwat onhandig systeem van metrokaartjes kopen zorgde voor het nodige oponthoud, maar uiteindelijk waren we ruim op tijd bij onze fraaie appartementen. Pas tegen het eind van de middag kon er ingecheckt worden. Dit kwam goed uit, aangezien er toch een fietstocht gepland stond. Tijdens de eerste wandeling door het mooie Madrid richting de fietsverhuur, was deze echter onvindbaar. Nadat er wat rondgevraagd en rondgebeld was konden we, omdat we toch al te laat waren, de fietstocht ook de volgende dag doen. Dit kwam sommige onder ons niet verkeerd uit. Als alternatief voor het fietsen zijn we met zijn allen richting Plaza Mayor, waar de eerste alcoholische versnaperingen volgden en zelfs Spiderman werd gespot op het grote plein.

Op de zaterdagavond werd de wedstrijd Real Madrid tegen Sporting Gijon bezocht. Via de metro kwamen we aan bij het prachtige Santiago Bernabeu. Ondanks dat er toch een overwinning van de Koninklijke werd verwacht, viel de wedstrijd enigszins tegen. Het scoreverloop was verrassend, aangezien Gijón op voorsprong kwam en zelfs lange tijd op een punt mocht hopen. Ronaldo en Benzema bezorgden Real Madrid in het laatste kwartier echter toch nog de benodigde drie punten. Zeker met het oog op de Clasico van aanstaande zaterdag waren deze zeer gewenst. Hierna werd vanzelfsprekend met de gehele selectie het uitgaansleven van Madrid verkend.

Een goed ontbijt was nodig de volgende dag aangezien de fietstour toch zo’n twee tot drie uur ging duren. Onze Spaanse gids Luis liet ons de mooiste plekken van Madrid zien en vertelde in vloeiend Nederlands een aantal interessante wetenswaardigheden over Madrid. Na de nodige inspanning volgde uiteraard ook weer de nodige ontspanning. Na de fietstocht moest er snel omgekleed worden en werd een prachtig restaurant bezocht. Wat is een bezoek aan Spanje immers zonder tapas? Na de tapas werd er door de selectie opnieuw een wedstrijd bezocht in Madrid. Het was een echte derby tussen Rayo Vallecano en Atletico Madrid. Dit was een stuk spectaculairder dan de wedstrijd van Real Madrid. De sfeer was andermaal uitermate goed. Om de avond af te sluiten zij we weer met de hele selectie tot in de late avonduurtjes het nachtleven van Madrid gaan verkennen.

De maandagmorgen moest er voor elf uur uitgecheckt zijn. Dit viel voor een aantal onder ons erg zwaar na de vorige avond. Deze dag was iedereen vrij om te doen wat hij wilde. Uiteindelijk is het stadion van Atletico door een aantal toch nog bezocht, het bleef echter bij een rondleiding om het stadion. Er werd nog een terrasje gepakt en aan het eind van de middag begaven we ons richting metro om het vliegtuig terug te pakken naar Nederland. Tegen het einde van de avond waren we veilig en wel in Nederland en mogen we toch wel spreken van een zeer geslaagd weekend.

Dit smaakt naar meer. Volgend seizoen Rome?

Selectie Docos Zaterdag 1

Redactie
De voetbalsite van Leiden en omgeving. Actueel en betrouwbaar.