Vrienden van
Leidenamateurvoetbal

Veiling bij benefietwedstrijd voor Wout Holverda

Drankenhandelleiden artikelbanner
Catsanddogs artikel

Aan de benefietwedstrijd voor Leidenaar en oud-Spartaan Wout Holverda, die het Leidsch Dagblad in samenwerking met Rijnsburgse Boys organiseert, is een veiling gekoppeld. De opbrengst daarvan gaat ook naar Alzheimer Nederland. Voor de wedstrijd op 20 augustus hebben Sparta Legends en Lucky Ajax hun volledige medewerking toegezegd. De selecties van Sparta en Ajax zijn pas later bekend, maar beide clubs hebben in hun historie voldoende grootheden onder contract gehad en de garantie dat een aantal van hen in Rijnsburg te zien is, heeft zowel Ajax als Sparta al gegeven. Bovendien is er een gerede kans dat Wout zelf nog even meespeelt.
Scheidsrechter wordt Pieter Vink uit Noordwijkerhout. De aftrap is om 19.00 uur, sportpark De Middelmors in Rijnsburg is vanaf 18.00 open. Kaarten kosten tien euro (tribune), 7,50 euro (veld) of vijf euro (kinderen en 65-plussers). De voorverkoop is bij de sportzaken van Wout Bergers in Leiden en Oegstgeest, en bij Sloos Sport in winkelcentrum De Luifelbaan in Leiden. Op de wedstrijddag zelf zijn de kassa’s bij Rijnsburgse Boys geopend.
Na het duel vindt er onder de genodigden in het sponsorhome en in aanwezigheid van Wout Holverda een speciale veiling plaats. Het Leidsch Dagblad is nog op zoek naar een bekendheid die de veiling zou willen voltrekken. Sparta, Ajax, de KNVB, de VVCS en het LD hebben er bijzondere items voor ter beschikking gesteld, waaronder bijvoorbeeld een gesigneerd Oranje-shirt.
Wout Holverda (56) speelde twaalf jaar betaald voetbal, waarvan zes bij Sparta in Rotterdam, de club die hij in zijn hart sloot. Andere clubs in zijn carrière waren Fortuna Sittard en HFC Haarlem. Hij kwam tot ruim 300 wedstrijden als prof. Met Sparta en Fortuna haalde hij Europees voetbal.
Holverda is een buitengewoon innemend mens en een van de beste voetballers die de stad Leiden heeft voortgebracht. Het Leidsch Dagblad wil hem met dit initiatief in het zonnetje zetten en aandacht vragen voor de ziekte van Alzheimer en de aangrijpende gevolgen daarvan voor patiënten en hun omgeving.
Het Leidsch Dagblad wil zoveel mogelijk ruchtbaarheid geven aan dit initiatief en hoopt ook op zoveel mogelijk toeschouwers. De campagne op sociale media (Twitter, Facebook) gaat onder de verwijzing #wedstrijdvoorwout.
Voor wie rechtstreeks wil doneren aan Wout en Alzheimer, is er uiteraard ook een mogelijkheid. Dat kan online op http://www.inactievooralzheimer.nl/woutholverda.

Brasserie meelfabriek
Seven gifts artikel

Door de site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het privacy beleid Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk te bieden. Als u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen. In ons privacy beleid staat exact wat met de gegevens gebeurt.

Sluiten